Jak vložit přezdívku a odkaz na blog do komentářů? Návod (v komentářích) zde

Skloňování šunkič zde

Kontakt zde

čtvrtek 12. července 2012

3. kapitola

Komentář autora: Včera se tu objevily nějaké "protesty" a nebyla bych to já, kdybych se nestarala o blaho a přízeň svých čtenářů O:) :D Takže jsem překonala svou lenost a napsala další kapitolu, ale jen kratičkou a mám špatný pocit z dialogů. Opět jsem čerpala z knížky, ale vůbec se mi to nedařilo nějak přizpůsobit mému stylu a té situaci... No, snad to nebude tak zlý, možná to po dovolený opravím :) A ten název se mi začíná líbit čím dál tím víc. Je tak výstižnej a přitom nic (nebo alespoň skoro nic) neříkající, že... nevim :D Prostě je dobrej! :D


Doprovodil ji k autu jako téměř každý den. Dlouho sledoval světla mizící v temnotě a pak, se smíšenými pocity štěstí a smutku, se vrátil do svého pokoje užívat si alespoň její vůni, která se tam usadila už natrvalo. Žil jako nikdy předtím. Cítil se tak - živý, lidský. Jakoby neuplynulo pět set let. Jakoby nikdy nezabil člověka. Přešel k mahagonovému stolku a promnul Eleninu broskvovou stuhu do vlasů mezi prsty. Přičichnul k ní a lehce s ní obtáhl své rty. Sametově hebká, provoněná sluncem, jako Elenina pokožka. Pokládal tu relikvii zpět na její místo, když si všimnul, že se mírně zatřepetala v průvanu. Pohlédl k oknu, ale bylo zavřené. Otočil se a - čas se zastavil. Pokud díky Eleně obživl, tohle ho opět zabilo. Místnost potemněla a do nosu ho udeřila vůně pánské kolínské, pravé kůže a ještě něčeho, co bylo typické jen pro jedinou osobu na světě.
„Dlouho ses neukázal, bratře,“ pronesl Stefan ztěžka.
Damon stál mezi dveřmi, opřený o futra, s rukama překříženýma na prsou. Jeho tak nevýslovně ležérní postoj. Tak uvolněný a běžný, přitom promyšlený a elegantní, jako každý jeho pohyb. Jen řečí těla dával najevo své stáří. V obličeji byl stále mladíkem tak jako Stefan.
Naposledy se viděli v lese. Damon za ním přišel a vyhrožoval mu, že ho zabije, pokud se nevzdá Eleny. On samozřejmě neustoupil a hlídal si svého milovaného andílka ještě ostražitěji. A Damon se neukázal. Myslel si tedy, že odešel, že ztratil zájem, ale očividně se spletl. Bohužel.
„Měl jsem důležitější věci na práci než ti otravovat život, bratře,“ povytáhl horní ret při posledním slově. „Ale nemysli si, že jsem na tebe zapomněl. Sledoval jsem tě, vyčkával…“
„Takže jsi mě asi přišel zabít,“ uchechtl se Stefan.
Damon se vpil očima ještě hlouběji do svého bratra. Do svého hloupého bratra, bez kterého by byl život o tolik snazší. Měl by ho zabít. Ano. Tady a teď. Jednou provždy ukončit to utrpení. Jeho i své. Ale měl jiné plány. V černo černých očích mu zajiskřila krutost spojená s potěšením, jakási zvrácená surovost.
„Tvoje počínání by tomu odpovídalo,“ zavrčel pobouřeně, ale jinak zůstal klidný. „Neboj, však se brzy dočkáš.“
Stefan zaťal pěsti. Jak ho nenáviděl!
„Proč jsi tedy přišel?“
„Nemohu ani navštívit svého jediného bratra?“ Tvářil se téměř dotčeně a pak se sladce usmál.
Stefanovy rysy však zůstaly zatvrzelé a jeho němá ústa přímo křičela nedůvěrou a zlobou.
„Přišel jsem si s tebou popovídat o jediné věci, která ti dokáže rozvázat jazyk,“ udělal k němu pár kroků, těch dlouhých, predátorských, nonšalantních kroků, a pak se polovičatě posadil na starou almaru, „o Eleně.“
„Není o čem mluvit. Své jsem ti již řekl a ty ses vyjádřil také více než jasně. Nebo jsi snad změnil názor?“
„Cítils někdy její strach? Její hněv? Její touhu?“ drmolil Damon téměř zasněně, oči upíraje na Stefanovu postel. Konkrétně na pomačkané prostěradlo, kde předtím seděla Elena. „Mýlíš se v ní, můj zbožný bratře. Myslíš si, že je sladká a poddajná jako Katherine. Ale není. Není to vůbec tvůj typ. Má v sobě jiskru a oheň, se kterými by sis ty nevěděl rady.“
„Ale předpokládám, že ty ano,“ odsekl Stefan trpce a sarkasticky.
„Ach, ano. Já ano,“ rozlil se mu náhle široký úsměv po tváři.
„Máš pravdu v jedné věci. Je silná. Tebe o tom přesvědčila svou nenávistí. Mě v tom utvrdila její láska,“ řekl Stefan pevným, sebevědomým hlasem.
Damon jen povytáhl obočí, jeho výraz však zůstal nezúčastněný. „Nenávist? Opravdu? To je silný cit. Však ona změní názor, až ochutná pravou temnotu a vystoupí z toho mdlého pološera, kterým ji zahlcuješ.“
„Neznáš ji, Damone. Elena má v sobě tolik světla, že by tě to mohlo i zabít.“
„O tom pochybuji,“ zapředl a zaujal mužný postoj a záludný úsměv opět vystřídal za vražedný, neústupný pohled. „Má slova stále platí, Stefane. Dnes jsem tě přišel varovat naposledy. Buď ji přenecháš mně, nebo nebudeš moct ani litovat.“
„Elena není tvoje a já se jí nikdy nevzdám,“ zaskřípal zuby a nahrbil se jako kočka připravená k výpadu.
Damon si povzdechl a skoro smutně zavrtěl hlavou. „Ty jsi byl vždycky tvrdohlavý a sobecký, bratříčku.“
Další jeho pohyby se Stefanovi jevily rozmazané. Tak neuvěřitelně rychlé, že ani jeho upíří smysly jim nestačily. Damon za ta léta nashromáždil neuvěřitelné síly. Co proti nim byly ty Stefanovy? Ucítil pronikavou bolest, která mu sevřela mozek a zaryla do něj své dlouhé ostré drápy. Jeho jediným světlem v temnotě, která mu zahalila zrak, byla vzpomínka na Elenu. Pak upadl do bezvědomí.

Pokračovat na další kapitolu

29 komentářů:

  1. Čo sa Ti nepáči? Dobré to je! :) Už som skoro zabudla na tú stuhu, ktorú ma Stefan skrytú :D
    Ty ma asi normálne dokopeš k písaniu pokračovania NZN :D

    OdpovědětVymazat
  2. „Tvoje počínání by tomu odpovídalo,“ zavrčel pobouřeně, ale jinak zůstal klidný. „Neboj, však se brzy dočkáš.“
    Např. toto sa mi nepáčí, tu větu jsem přepisovala snad 50x :D A je jich víc :D
    Huhůů, to doufám, že dokopu :P Michelle mě pěkně štve, že na blog kašle :/ Říkala po matuře a pořád nic... co máme asi tak číst?! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To si nikto ani nevšimne :D No Michelle, asi pred dvoma mesiacmi som začala zisťovať, kedy to vy tam máte matury, ale veľa som toho nezistila. Ale ani keď po dvoch týždňoch prázdnin nič nepridala...

      Vymazat
  3. krásná kapitolka nechápu proč máš špatný pocit je to úžasný a doufám že Stefík není mrtvý :/ těším se na další .. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, že by nová čtenářka? :) Aspoň že ten pocit mám teda jenom já :D Stejně si to vytisknu a vezmu s sebou na dovču a případně upravím, ale to bude jenom slovíčkaření :)

      Vymazat
  4. Jej. Skvělá kapitola. Mariam to zase vystihla :) A doufám, že Stefan zůstane v bezvědomí hodně dlouho :P :D
    A Mariam, četla jsem tvou povídku NZN, nechala jsem ti i koment u poslední kapitoly a doufám, že další série bude co nejdříve. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ďakujem, odpísala som Ti aj tam :) Som rada, že sa páči! Strašne! :) :)

      Vymazat
    2. Mám z vás radost, děti :') (jazykově myšleno ironicky, obsahově myšleno vážně :D) Ráda vidím, když se baví i komentátoři mezi sebou a prostě... juhů, je to tu "rodinný" :D:D:D

      Vymazat
    3. I my z tebe, že píšeš, mami ;) :DD

      Vymazat
    4. Ty brďo, zbožňujem tento blog :D Vážne to tu je "rodinné" :D
      Mami :D :D :D :D

      Vymazat
    5. :D:D:D:D Bože neee :D:D Ok, ale jsem svobodná matka, žádnýho taťku tady trpět nehodlám ;) Naví nevim, kdy bychom ho vzaly :D

      Vymazat
    6. :D :D :D :D :D
      Neboj sa, nájde sa :D

      Vymazat
    7. Nájde sa, založí si: www.salam-povidky.blogspot.com a bude nám tam všetko pridávať :D Žartujem, na Teba nikto nemá :)

      Vymazat
    8. Nenene, já bych tu radši zachovala ženskou společnost :D Ne, že bych byla feministka, ale chlapi jsou idioti!!!! :D

      Vymazat
    9. A děkuji za kompliment, takovej si ani nezasloužím O:) A ano, raději bych zůstala jedinou spisovatelskou uzeninou, nemám ráda konkurenci :D

      Vymazat
    10. Ježiš, člověk si jen odskočí do sprchy a tady se hned rozjede rodinná vášnivá debata :D A navíc na tak hezký téma :D spisovatelská uzenina, šmarjá :D

      Vymazat
    11. Héj, ženy! :D Spadnem pod stôl, ako sa smejem! :D :D

      Vymazat
    12. Já jsem z pod něj právě vylezla :D:D:D

      Vymazat
    13. :D začínám pochybovat, jestli jsme jedna rodina :D já tak šílená nejsem :D snad :D

      Vymazat
    14. Možno trošku vzdialená rodina :D Aj na Teba príde :D

      Vymazat
    15. Akurát som si prečítala tieto vaše "rodinné" komentárové rozhovory a stále sa smejem :D A nejako nemôžem prestať :D :D :D
      Ale radšej k vážnejšej téme :D Kapitola sa mi páčila a vôbec nie je zlá, to ani náhodou :) I keď som už trochu pozabudla, čo sa v knihách stalo, takže čoskoro si ich musím prečítať a osviežiť si pamäť :D Inak, teším sa na ďalšiu kapitolu :)

      Vymazat
  5. Achjo, já se těším na další část! A kdy jedeš na dovolenou? Jo a ještě něco, kdy bude nový díl DZ? To je moje nejoblíbenější povídka na netu hned vedle Helpless :) A jinak zdravím :D

    OdpovědětVymazat
  6. Verča: Všichni tady jsme jedna velká rodina, máš smůlu! :D
    Lulu: Děkuji, mé sebevědomí míří k výšinám :D:) Snad ho včas zarazím :D Jinak ono knížky nejsou tak důležitý, já sama nevim, kam časově tuhle povídku zařadit... někdy mezi první dva díly a tam se toho stejně moc nestalo ;)
    Marry Angel: Vůbec nepotěším, odjíždím už zítra a to na 14 dní :/ A DZ bude až koncem srpna...a vypadá to s tím bledě... nebo jako baví mě to a vím, co s tím, ale nějak... mám jiné priority a bohužel, když UŽ něco dělám, dělám to nehorázně pomalu, takže... řekla bych, že do konce prázdnin budu mít 15 kapitol a to si ještě fandim :D A druhá série bude zhruba stejně dlouhá jako první, takže nevím, kdy udělám zbývajících 22 kapitol :D :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty brďo! To fakt odchádzaš na dva týždne? A to tu nebudeš chodiť? Povedz, že budeš, lebo neviem čo budem robiť bez tvojich dennodenných príspevkov... Mala som problém vydržať štyri dni! :D
      Matko, nerob mi to :D :D :D :D

      Vymazat
    2. Promiň, dítě, ale ve Francii v karavanu internet neseženu :( Sama nevim, jak to přežiju... ale vzhledem k tomu, jak se naši hádaj, tak možná ani nikam nepojedu... no, rozlučkovej příspěvek tu ještě bude :)

      Vymazat
    3. Fúú tak to Ti nezávidím... Ako ten karavan, tak aj rodičov... No tak si budem dva týždne čítať staré príspevky, no, to ma nezabije :D
      Ale keď pôjdeš, tak si to uži :)

      Vymazat
  7. Mami neodchádzaj!! :D :D My sestričky ťa potrebujeme :D :D ale teraz fakt :D :D poviedku milujem a dúfam že Stefan chcípol :D :D
    Nessa

    OdpovědětVymazat
  8. Wow :O Povídku čtu podruhé a od minula mám na ní jiný pohled. (To bude tím, že jsem si přečetla knížky :D ) Poprvé mi připadala úžasná :) Teď mi připadá ještě lepší :D Líbí se mi jak se tam některé věci prolínají s knihou. Například ta stuha nebo (což jsem v žádné jiné povídce až na knihu nečetla, jak Damon ochutnává krev svého bratra.) Tohle je opravdu něco! :O Tuhle povídku miluju! ;)

    OdpovědětVymazat